אומנות התרגול האישי

תרגול יוגה יומיומי ואישי הוא הדרך המסורתית ללמוד יוגה. גם בימינו, זו הדרך האפקטיבית ביותר להשתמש בכלים של היוגה כדי לשפר את הבריאות הפיסית והנפשית שלנו וליצור שינוי חיובי לאורך זמן.

התרגול האישי מבוסס על מערכת יחסים בין מורה ותלמיד, שמתחילה במפגש של היכרות ותיאום ציפיות, ובו ניתן לתכנן תרגול המותאם לצרכיכם.

כדאי לתרגל באופן יומיומי (או לפחות כ 4-5 פעמים בשבוע), במשך לפחות 15-20 דקות.

התרגול יכול להתאים למגוון רחב של מטרות, ביניהן:

ריפוי: התרגול יכול להקל ולפתור מצבים כגון א-סימטריה, נוקשות כרונית, כאבי גב, בעיות עיכול, חרדות, דיכאון ועוד. תרגול טיפולי הוא קל וקצר יחסית משום שאנו מעדיפים לא להעמיס על המערכת במצבי קושי, אך חשוב לתרגל באופן יומיומי כדי להצליח ליצור שינוי משמעותי במצב.

איזון יומיומי: כאשר אנו בריאים זו הזדמנות מצויינת לשמר ולשפר את הבריאות והגמישות של הגוף, כדי שנחווה ביומיום גוף בריא, נשימה מלאה ורגועה וראש צלול.

העמקה בלימוד היוגה: לאחר היכרות עם התרגול, יש אנשים שמוצאים שהם אוהבים לתרגל ורוצים להגיע רחוק יותר – לעבוד עם תנוחות וטכניקות מתקדמות יותר (כמו באנדהות ותרגילי נשימה מתקדמים) ולחקר הפוטנציאל הרוחני של התרגול. ניתן גם ללמוד יחד את כתבי היוגה (כמו היוגה סוטרה, בהאגווד גיטה והאתה יוגה פרדיפיקה) או לקבל ייעוץ על תזונה ואורח חיים על פי מסורת היוגה והרפואה ההודית המסורתית (איורוודה).

אני מלמד את אומנות התרגול האישי בשתי דרכים עיקריות: למידה קבוצתית  ושיעורים פרטיים. הדרך הטובה ביותר ללמוד היא להשתתף בלמידה קבוצתית וגם לקחת מספר שיעורים פרטיים. כך תוכלו להנות גם מלמידה חוויתית כחלק מקהילת מתרגלים וגם מליווי אישי ומדויק לתהליך הלמידה וההתפתחות שלכם.